Water ruikt naar aceton

kjerdahl , February 03 2012
k
kjerdahl

Hallo,

Sinds maanden heb ik last van groene aanslag op mijn dekramen en mijn water ruikt naar aceton. Wat kan ik best doen om mijn aquarium terug normaal te krijgen?

Bedankt.

E
Eska

Wat zijn jouw waterwaarden? NH4 vooral?

A
Aquarioot

Tijd voor de 'wekelijkse' verversing 8)

k
kjerdahl

Klaarblijkelijk moet ik serieus wat water gaan verversen.
De resultaten:

pH = 7.2
NH3 = 0.50 ppm
NO3- = 50 mg / l
NO2- = 0 mg / l

Kunnen de nitraten komen van meststoffen voor plantengroei?

Bak van 200 l, al 2 jaar draaiend met allerlei vissen (gezelschapsbak).

X
Xoffus

Van meststoffen zou me sterk lijken, is er nergens rottend materiaal (planten, eten?) in bak of in filter?

E
Eska

nitraten zijn idd te hoog.

NH4 ben je zeker? heb je in de PH tabel gekeken?

k
kjerdahl

NH4+ toch volgens de testkit. Of deze zou niet meer moeten werken... En wat heeft de PH (of pH)-tabel ermee te maken, want daar kan ik niet in volgen?
Maar morgen gaat er serieus wat water ververst worden, dan zal het probleem wel opgelost geraken.
De groene aanslag of algen heb ik al meer dan een jaar aan de glasplaten, waar het water tegen opspringt van het opborrelende zuurstof.
Allen bedankt voor uw reactie.

E
Eska

kjerdahl":16dcftzd:

NH4+ toch volgens de testkit. Of deze zou niet meer moeten werken... En wat heeft de PH (of pH)-tabel ermee te maken, want daar kan ik niet in volgen?
Maar morgen gaat er serieus wat water ververst worden, dan zal het probleem wel opgelost geraken.
De groene aanslag of algen heb ik al meer dan een jaar aan de glasplaten, waar het water tegen opspringt van het opborrelende zuurstof.
Allen bedankt voor uw reactie.

De nh4 waarde hangt af van de PH, als je de echte waarde wil weten, ga je kijken in de tabel.
Welke test gebruik je?