vraag ambulia

kvm1904 , July 20 2014
k
kvm1904

Ik heb een rio 180 met volgend vis en plantbestand

Halfsnavelbekjes 4 (2m 2v)
Kegelvlekbarbelen 13
Corydora sterbai 4
Kempvissen 3 (1m 2v)
Japonica 16 - xxx Vuurgarnalen

stuk kienhout
Cryptocoryne Wendtii
Lobelia Cardinalis
Mosbollen en Gras
Zwaardplant
Rode tijgerlotus
Goud peningkruid
Cabomba
Ambulia

Die ambulia deed het altijd goed tot enkele maanden geleden, na een grondige snoei maakte hij geen uitlopers meer en nu zijn de stengels afgebroken en drijft hij en bloeien enkel nog de oude planten(omdat er geen nieuwe meer groeien), wat kan ik doen om deze plant terug aan de groei te krijgen?

planten worden dagelijks gevoed met easy-carbo (5ml) en wekelijks (20ml)met profito en ferro

neujensl

Je zou de plant kunnen stekken en de kopstekken terug plaatsen .
Als je de drijvende planten terug in de bodem vastzet , maken die toch ook terug wortels ?

w
wilwi

Ik heb jaren aan een stuk alle 2 weken een grote hoeveelheid ambulia moeten wegknippen.
Af en toe plante ik de toppen.
Ik heb Begin dit jaar serieuze medische problemen gehad (nu gelukkig opgelost) zodat ik mijn gezelschapsbak (juwel vision 450 met levendbarenden, vuurgarnalen en albino ancistrussen) niet meer kon verzorgen zoals gewoonlijk, d.i. om de 14 dagen een waterverversing van 20% en de controle van kh(4) en gh (12 a 14).
Bleef wel dagelijks easy carbo en profito geven. Alleen het vloeibaar filtermedium van easy life bleef daar het niet verversen achterwege.
Resultaat: De ambulia kwijnde bijna volledig weg, van de geweldige bos planten bleven er slechts wat sprietels over.

Terug gestart met normaal onderhoud, de sprietels verplant. Resultaat: op 3 weken tijd terug een mooie bos planten.
Volgen mij hebben deze planten graag vers water en een tamelijk hoge kh en gh.