Betta ziek

zoetwatersteven , August 05 2012
z
zoetwatersteven

Vandaag is de laatste dag weer met omnipur maar ik weet ni of ik nu nog is een kuur moet doen.
Hij ziet er veel beter uit en zijn vinnen ook.
Ik zal nog is ne foto pakke, over een week ongeveer mag hij in zijn nieuw aquarium :lol:

E
Eska

Goed nieuws!! :) Als hij er beter uitziet, zou ik sowieso even wachten met de kuur. Ververs eerst deel water en filteren over kool ( 24 uur).
De omnipur heeft ook nogal effect op de planten, dus zou kunnen dat er een paar zullen dood gaan.

Mocht hij nog niet volledig genezen zijn, kan je zeker na de verversing nog es kuren...

z
zoetwatersteven

Eska" post=49606:

Goed nieuws!! :) Als hij er beter uitziet, zou ik sowieso even wachten met de kuur. Ververs eerst deel water en filteren over kool ( 24 uur).
De omnipur heeft ook nogal effect op de planten, dus zou kunnen dat er een paar zullen dood gaan.

Mocht hij nog niet volledig genezen zijn, kan je zeker na de verversing nog es kuren...

Ja hij ziet er beter da wel, maar hij heeft z'n groen/blauw achtige kleur mer rood en nu zijn er zo delen rood wa bleker nog en de slierten zijn nog altijd niet zo lang ( aan de kop ) maarja dat heeft waarschijnlijk tijd nodig voor te groeien.
Zo goed als alle planten zijn kapot er stonden er niet zoveel verschillende in.
Ik zal morgen of woensdag nog een foto maken.

j
jpjoeyjp2

klinkt als een echt slagveld

z
zoetwatersteven

jpjoeyjp2" post=49618:

Ja inderdaad

Hij ziet er dus nog altijd niet helemaal 100% uit maar wel beter, ik ben terug omnipur aant geven nu.
Maar zou ik beter ni stoppen is ne keer om te zien of het dan nog betert of slechter gaat?

A
Aquarioot

zoetwatersteven" post=49667:

jpjoeyjp2" post=49618:

Ja inderdaad

Hij ziet er dus nog altijd niet helemaal 100% uit maar wel beter, ik ben terug omnipur aant geven nu.
Maar zou ik beter ni stoppen is ne keer om te zien of het dan nog betert of slechter gaat?

Zoals je zelf al zegt:
Ik denk dat deze kuur waar je nu mee begonnen bent overbodig is
De vis zal vast genezen zijn, alleen zijn de vinnen etc nog niet hersteld. Dit herstel duurt nu eenmaal iets langer, maar de ziekte is dus verdwenen
Maw kuren is overbodig nu wss. Dusja een weekje wachten ofzo en zien wat er gebeurt e

z
zoetwatersteven

Aquarioot" post=49668:

zoetwatersteven" post=49667:

jpjoeyjp2" post=49618:

Ja inderdaad

Zoals je zelf al zegt:
Ik denk dat deze kuur waar je nu mee begonnen bent overbodig is
De vis zal vast genezen zijn, alleen zijn de vinnen etc nog niet hersteld. Dit herstel duurt nu eenmaal iets langer, maar de ziekte is dus verdwenen
Maw kuren is overbodig nu wss. Dusja een weekje wachten ofzo en zien wat er gebeurt e

Inderdaad ga het zo doen bedankt :cheer: