Betta ziek

zoetwatersteven , August 05 2012
E
Eska

dan laat je die idd beter zitten, zo vermijd je ook extra stress ;)

A
Aquarioot

Ale das leuk nieuws
Succes met het verdere verloop

z
zoetwatersteven

Oke heb omnipur ook gevonden. :cheer:
en betta heeft ook weer gegeten juist.

E
Eska

Het komt goed, ik voel het :P

z
zoetwatersteven

Eska" post=49024:

Het komt goed, ik voel het :P

Ja ik begin het precies ook te voele. :lol:

z
zoetwatersteven

Betta juist ook weer goed vinnig , in de loop van de dag word dat wel altijd wat minder.
heb omnipur erbij gedaan maar op de bijsluiter staat goed verluchten.
moet ik daar een luchtpompje bijdoen?
mischien ook vermelden welke vissen er nog bijzitten, er zitten 4 van die hele kleine corydoras bij.

E
Eska

Goh, als er een sterke filtering en dito stroming is, is het niet nodig, maar als je geen sterke stroming hebt, kan je altijd een bruissteentje plaatsen gedurende de behandeling.

z
zoetwatersteven

Eska" post=49066:

Goh, als er een sterke filtering en dito stroming is, is het niet nodig, maar als je geen sterke stroming hebt, kan je altijd een bruissteentje plaatsen gedurende de behandeling.

er is wel redelijk stroming maar das alleen op de plek waar da uitstroombuiske zit denk ik.
is z'n luchtpompje ook goe?

E
Eska

ja, het is altijd ok om één te plaatsen hoor, kan geen kwaad integendeel...de planten gaan er nu niet van afzien in die dagen van de behandeling....als je een luchtpomp hebt zou ik het gebruiken ;)

z
zoetwatersteven

Eska" post=49068:

ja, het is altijd ok om één te plaatsen hoor, kan geen kwaad integendeel...de planten gaan er nu niet van afzien in die dagen van de behandeling....als je een luchtpomp hebt zou ik het gebruiken ;)

Oke ga ik doen dan :)

z
zoetwatersteven

Hij begint duidelijk terug kleur te krijgen op de witte plekken :lol:
De kuur met de omnipur is nog tot zondag en als hij dan ni genezen is moet ik met actief kool filteren en opnieuw verder doen.

E
Eska

leuk om horen!! :cheer:

z
zoetwatersteven

Eska" post=49226:

leuk om horen!! :cheer:

Inderdaad was ook blij het te zien :cheer:
nu de vinnen nog :P

z
zoetwatersteven

Vandaag nog een pak meer kleur ziet er goed uit en begon daarstraks ook weer stoer te doen. :P

z
zoetwatersteven

Vandaag is hij nog wat meer zijn eigen kleur.
Ik wou een foto trekken maar hij heeft liever geen bezoek blijkbaar dus laat ik hem maar rustig doen.
Morgen is de laatste dag van de omnipur kuur en daarna als het nog ni over is moet ik met kool filteren en opnieuw beginnen?

A
Aquarioot

Ik zou nog niet direkt over kool beginnen filteren van zodra de kuur gedaan is
Laat het produkt nog een dag of 2-3 erin en derna over kool filteren
Derna zien of de vis verder blijft herstellen. Indien het verslechterd kan je terug opnieuw beginnen kuren eventueel

E
Eska

Het is toch beter om te filteren over kool ze, Aquarioot, omdat Omnipur een nogal sterk middel is, dat echt wel invloed heeft op de goede bacteriën én de planten ( sommige planten kunnen er echt niet tegen) ( wat bv. bij Esha2000 veel minder het geval is) ; daarom is het beter na de kuur van 7 dagen om te filteren over aktieve kool, zeker in een kleiner aquarium. Als hij niet genezen is, mag je verder gaan met de kuur -> doordat je gefilterd hebt over kool is de concentratie aan medicatie minder ( voor de planten en de goede bacteriën) maar genoeg voor de vis(sen).

edit : je ververst ook best wat water, Steven, en dan de kool erin.

z
zoetwatersteven

Eska" post=49298:

Het is toch beter om te filteren over kool ze, Aquarioot, omdat Omnipur een nogal sterk middel is, dat echt wel invloed heeft op de goede bacteriën én de planten ( sommige planten kunnen er echt niet tegen) ( wat bv. bij Esha2000 veel minder het geval is) ; daarom is het beter na de kuur van 7 dagen om te filteren over aktieve kool, zeker in een kleiner aquarium. Als hij niet genezen is, mag je verder gaan met de kuur -> doordat je gefilterd hebt over kool is de concentratie aan medicatie minder ( voor de planten en de goede bacteriën) maar genoeg voor de vis(sen).

edit : je ververst ook best wat water, Steven, en dan de kool erin.

Oke dus eerst water verversen , dan over actief kool filteren (hoelang?)en dan actief kool eruit halen en dan terug 1 week een kuur van omnipur?
En inderdaad men plante zijn bijna allemaal kapot.. :dry:

E
Eska

24 uur over actieve kool en als hij niet genezen is, opnieuw een kuur..max 7 dagen, als hij bv. na 4 dagen genezen is,stoppen en daarna opnieuw actieve kool.

z
zoetwatersteven

Eska" post=49308:

24 uur over actieve kool en als hij niet genezen is, opnieuw een kuur..max 7 dagen, als hij bv. na 4 dagen genezen is,stoppen en daarna opnieuw actieve kool.

Oke :)